tisdag, november 17, 2009

TÄNKVÄRDA ORD

För några år sedan fick jag tag i en sån jättebra sele till vår kattunge och det är verkligen många som frågat mig vart jag hittat dem. Hon som sydde dem heter Inger och är verkligen jättegullig, och i takt med att min katt växte så skickade hon en ny större sele åt honom.



För en liten stund sedan skrev hon några rader till mig och de var så fina och tänkvärda att jag gärna vill dela med mig av dem...

En natt hade en man en dröm. Han drömde att han gick längst en strand med Gud. På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram. Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av två par fötter: Det ena var hans, det andra Guds.

När den sista delen av hans liv framträdde såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han att många gånger under sin levnads vandring fann han bara ett par fotspår. Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv.

Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud om detta.

”Herre, Du sa att du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det bara funnits ett par fotspår. Jag kan inte förstå att du lämna mig när jag behövde dig som mest.”

Herren svarade: ”Mitt kära barn, jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tiden av prövningar och lidande. När du bara såg ett par fotspår – Då bar jag dig.”

7 kommentarer:

Jenni sa...

Hej!
Tyvärr gör monstret ingen skillnad på någon, liten som stor! Det är så grymt!!! Blir så ledsen när jag läser om fler drabbade, finns det inget STOPP!? Jag önskar dig all lycka och tur som finns! Kommer tänka på dig och kika in igen och hejja på dig!
Många kramar Jenni, Eltons mamma

Lotta A sa...

Otroligt fina och tänkvärda ord, ord som verkligen berör.....
Så fint skrivet!
Kramar i massor

Anonym sa...

Vilka fina ord!

Brukar ju också säga att Gud inte ger en mer än man klarar av.... ?!

Hoppas doktorn har nåt litet positivt att säga i morgon!

Fotograferande Maria sa...

Hej Linda! De orden fick jag lästa för mig när min Adam var 2 år och jag var på läger i Långeserum för ensamstående föräldrar. Jag hade haft det så jobbigt med allt och det kändes som om jag var på väg att ge upp, typ köra av vägen eller nått. Då träffade de orden mig rakt i hjärtat! Det är nån som bär när man inte orkar så det känns som man orkar. Hoppas på bra besked i morgon!!! Många kramar Maria

www.mariasdagbok.blogspot.com

Sara sa...

Hej hej Linda!
Ville bara även här skicka en stor tanke till dig. Mina tankar är hos dig o din familj.
Verkligen tänkvärda ord du skrivit.
Ta hand om varandra o krama varandra lite extra.

Kram kram

Emma sa...

Nej, livet är inte rättvist mot dig!
Hoppas och tror att du kommer att klara denna prövning.
Ta hand om dig och använd dina vänner, de är nu du behöver dem om någon gång!!!
Kramar i massor till dig och din familj!

Häls Emma (en vän till maria...)

Anonym sa...

Den dikten är så fin! den heter "fotspår i sanden" och är ett gammalt bibelord.
Hoppas att du snart får besked! kram