måndag, november 16, 2009

SÅ VAR JULSAGAN

Kom på att jag inte skrivit något om filmen vi såg i lördags. Vi såg Disneys nya film "En julsaga". Den är baserad på Dickens berättelse. Det är inte en söt och gullig julfilm direkt där alla är glada och lyckliga och där hela filmen sprudlar av härlig julkänsla. Filmen har ett viktigt budskap, men den var överlag mörk, hemsk och lite otäck. Den var otroligt välgjord och är fylld av effekter. Åldersgränsen är 11 år och det tycker jag nog är en ganska bra gräns för det är inte en film som jag tycker vänder sig så mycket till de yngsta barnen. Dessutom är den på engelska med svensk text och jag tror inte den finns med svenskt tal.

Svårt att säga om jag kan rekommendera den eller inte. Beror lite på vad för slags filmer man gillar och personligen så finns det andra typer av filmer jag hellre tittar på. Jag ser bland annat fram emot premiären av "Luftslottet som sprängdes" som kommer den 27 november. Det är den tredje och sista delen i Millenium-serien av Stieg Larsson. De två tidigare filmerna, "Män som hatar kvinnor" och "Flickan som lekte med elden" var riktigt bra så jag har ganska höga förväntningar på den sista delen.

1 kommentar:

Therese sa...

Håller tummarna att det går bra hos läkaren idag.

Kul att W börjat säga massa nya ord. Här kommer det också nya ord titt som tätt. Väldigt roligt!

Åhh... nu måst ejag skynda mej se på flickan som lekte med elden innan den tredje kommer på bio. Du vet inte när den kommer på hyrfilm?

Kram