måndag, augusti 31, 2009

ETT SJÄTTE SINNE?

Eftersom vi kommer att flytta framöver så har jag letat efter nytt hem till vår huskatt Berit. Hon älskar att kunna gå in och ut lite som hon själv vill och är en fenomenal musjägare. Så att bli innekatt i vårt nya hus med tillgång till att vistas ute i en kattgård är inget för henne. I början när vi flyttade hit försökte jag ha henne inne de första dagarna, men hon protesterade genom att kissa i A:s säng. Att bli instängd i kattgården gillar hon inte heller. Då gör hon allt för att rymma och hon lyckas för det mesta!



Hur som helst så är det nu ett äldre par som bor på en bondgård på landet som har hört av sig och vill ta hand om henne. Deras ena dotter skulle komma hit nu i eftermiddag och hämta henne. Men vad händer?! Jo, vår kära huskatt har hållit sig undan sen igår! Jag har varit ute och letat efter henne och ropat, men ingen katt syns till någonstans. Katter måste ha ett slags sjätte sinne och hon kände säkert på sig att det var något på gång! :-(


Älskade tokiga lilla katt... vart håller du hus?!

Idag på förmiddagen har vi varit hemma och fikat hos M (som jag tidigare har pluggat tillsammans med) och hennes tvillingtjejer. W var mer än lovligt klåfingrig när vi var där och försökte ta sig in i alla hennes lådor och skåp. Vart tog vår lugna och stillsamma lille kille vägen? Han som nöjde sig med att sitta på rumpan och leka med de leksakerna som man ställde fram åt honom. ;-)


W tycker att hunden Smilla var gosig.


De stora barnen var mest ute och blåste såpbubblor och hoppade på studsmattan.




Den här jättefina teckningen fick jag av Saga. Tack! :-)

Inga kommentarer: