tisdag, april 28, 2009

VILSE I SKOGEN

I eftermiddags tog vi en promenad ute i skogen. Trots att vi bor precis vid Hökensås är det pinsamt sällan som vi är ute i skogen. Men en lång skön promenad blev det. Ja, kanske lite väl lång... vi gick nämligen fel, så det blev ungefär dubbelt så långt mot vad vi hade tänkt oss!

Det är väldigt lätt att gå vilse där i de djupa skogarna. Jag tycker att det ser nästan likadant ut oavsett vilket håll man tittar åt och mitt lokalsinne är inte mycket att skryta över. A pratar fortfarande ibland om en gång för rätt längesen när jag och han gick vilse där när vi letade efter kantareller. Vi gick mer eller mindre i cirklar och jag trodde knappt att vi skulle hitta hem igen. Till råga på allt fick han sån hemsk krupphosta och jag fick bära honom en massa. Det var inte roligt alls!


En himla massa kottar, barr, mossa och tallar vart man än tittar!

Inga kommentarer: