onsdag, februari 04, 2009

SÅ ORÄTTVIST

Jag har följt Sabinas blogg ett tag och jag har skrivit om henne här tidigare. Hon är hur som helst en 34-årig tvåbarnsmamma som tyvärr har drabbats av cancer och på sin blogg delar hon öppet med sig om sin vardag. Hon verkar vara en sån härligt positiv och levnadsglad människa, men idag fick hon beskedet att hon nu är inne i slutskedet och antagligen inte kommer ha särskilt lång tid kvar att leva. :-( Jag lider verkligen med henne och hennes familj. Det är så fruktansvärt orättvist när unga människor drabbas av cancer och andra hemska och dödliga sjukdomar. Man tänker att "sånt händer bara andra"... MEN det kan ju faktiskt lika gärna vara man själv eller någon i ens närhet som drabbas nästa gång!

Hennes blogg har fått mig att vara tacksam för att jag, min familj och mina vänner är friska!

Inga kommentarer: