måndag, januari 26, 2009

LAX MED KRÄFTSTJÄRTAR OCH OST

Idag har jag klarat mig tre veckor med mindre godis och sötsaker än jag brukar äta. Hihi, skriver INTE att jag inte ätit några sötsaker alls... för det har jag! ;-) Men iallafall bra mycket mindre sötsaker än vanligt. Vikten går sakta men säkert åt rätt håll (-3,3 kg) och jag kan få på mig flera par byxor nu som inte passat på väldigt länge så det verkar till och med som kilona ramlat av på rätt ställen. Skönt att gå ner i vikt utan att banta... för bantar känns det då inte som jag gör!

Idag åt jag laxfilé med kräftstjärtar och ost och blomkålsmos till lunch. Det var gott! Fixade till laxfilén med lite grejer vi hade hemma. La den först på en bit folie, tog lite smör och salt på, sen blandade jag ihop en röra av creme fraiche, räkost, kräftstjärtar, citronpeppar och lite riven ost. La lite av denna röran ovanpå fisken och vek sen ihop foliepaketet. In i ugnen en stund (20 minuter kanske?).



Till detta åt jag blomkålsmos. Det gör man som så att man kokar blomkål. När den är mjuk häller man av vattnet, saltar och pepprar lite, tar i lite smör och mixar med en stavmixer.

8 kommentarer:

malinj80 sa...

Tänkte faktiskt göra lax i dag också:)
Låter riktigt gott det där. Fast jag föredrar nog potatismos.
Kram

Anonym sa...

hej tänkte bara tala om att ja dragit igång en ny kulig tävling på bloggen =) vet att du vart me å tävlat hos mig förut , så delta gärna nu också.

Anonym sa...

Bra jobbat med maten! 3 kg är ju inte fy skam.
Jag kämpar på jag med, bir nog en vägning imorgon då det gått 3 veckor.
Vilken fin design på bloggen! Lite annorlunda men skitsnygg bakgrund.
Kram Therese

Emma sa...

VA gött de lät! Får nog pröva på det med.
Tänkte kolla lite med dig, du ville visst beställa några grejer.. Å vi ska ju flytta nu redan i april så jag skulle vilja om de funkar för dig att vi tog tag i de snart, för sen vet jag inte när jag hinner med det:(
Sen hörde jag ryktas om att ni visst hade bra lådor... Man kanske kan låna dem lite....
KRAM EMMA

Anonym sa...

Var gärna med och tävla på min blogg, du kan tävla hr: http://edvinsmamma.blogg.se/2009/january/min-forsta-tavling.html

Anonym sa...

Vad duktig du är, 3 kg är ett jättefint resultat!

Emma sa...

Den här veckan är vi bara hemma imon kväll annars å är vi nog hemma hela helgen om ni kan då....
Kram Emma

Ann-Sofie sa...

Vad duktig du är som fixat 3,3 kg! Jag letar fortfarande efter min inspiration....