måndag, januari 19, 2009

BABABABAA... BABABAA... BEEBUUBAA....!!

Jodå, nya läten och ljud kommer han på hela tiden lille W. Det nya "bababaa" är iallafall gulligare än den "strypta ankan", men jag begriper inte varför han envisas med att träna på sina ljud (och oljud) mitt i natten. Idag tyckte han att det var morgon klockan fyra. För somliga ÄR det väl kanske morgon, men jag är trött då och det är mörkt ute, så det känns iallafall som mitt i natten. Men han somnade redan runt 18-tiden igår kväll så det var inte helt oväntat att det kunde bli en tidig morgon.


En busunge med glimten i ögat! ;-)

Sen när han hade somnat om så började brandvarnaren att tjuta! Två gånger lyckades det bli falskalarm (förmodligen pga vår luftvärmepump som ibland blåser lite för högt upp) och sen när den äntligen var tyst så tjöt det i mina öron istället.

I lördags var vi och hälsade på vår hundvalp Frida som nu är fem veckor gammal. Hur go och mysig som helst! De börjar bli riktigt busiga nu, fast Frida är lite lugnare än några av syskonen.



Igår hade vi huset fullt av folk. Vi hade kalas för S som fyller fem år i morgon.

6 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Undrade just vad du gjorde i helgen eftersom du inte bloggade ;) GRATTIS till Simon. Du får ta med alal 4 pojkarna hit så vi får se S och L med :) Kram Maria

Anonym sa...

Hej! Julia heter jag, Jag är Mikael, Malins pojkväns lillebrors tjej. Tänkte bara säga att jag kikar på din blogg varje dag och uppskattar verkligen dina fina bilder!

Anonym sa...

Det gulligaste Smilla sa när hon var mindre var "agooo" saknar det ordet :-)

NPF sa...

ska det bli en vovve til?
/ingrid

Anne sa...

Ska ni ha en liten valp, vad härligt..=) Vad är det för modell ;)på denna som kommer till er nu..?

ha en go dag.

Anne

Mia sa...

Va?! Ska ni ha en hund till?? :-)

Kram på er alla!