söndag, september 14, 2008

NAPPTJUVAR, SÖMNBRIST OCH FOTOBOK

Idag har jag varit rätt så trött. Har ju blivit lite bortskämd med att ha en bebis som faktiskt sover ganska bra om nätterna, men den här natten var ett undantag. Jag tror William har haft lite ont i magen för det har varit mycket äta, hicka, rapa, prutta och svårt att komma till ro. Däremot har han tagit igen sömnen under dagen. Borde ju ha gjort det jag också, men det är så mycket annat man vill hinna med att göra medan han sover.


Så här gott låg han och sov i sängen medan jag duschade. Pyjamasen hade blivit blöt, men det går ju bra att sova nakenfis också!

Jag har förresten börjat tro ibland att jag blivit så smått senil som förlägger saker hela tiden så att jag inte hittar dem. Men nu vet jag att det inte är så alla gånger, för idag tog jag ett par napptjuvar på bar gärning! Även amningsinläggen är väldigt skojiga att springa runt med. Råkar de dessutom vara använda och doftar mjölk så är de jättegoda att tugga sönder så att det ligger små tussar överallt.


Busiga napptjuvar!



Jag har börjat fixa lite med en bok till William där jag skrivit om graviditeten, förlossningen och den första tiden här hemma. Ska nog försöka göra en åt Adam sen också. Det blir bökigare att göra hans eftersom alla bilderna från då han var bebis först måste scannas in. Det var ju före digitalkamerornas tid.


Testar ifolors fotoböcker för första gången.

6 kommentarer:

Emma sa...

Va duktig du är!!! Skulle ochså vilja göra en fotobok...Men det finns inte tid till det just nu..
Kram Emma

Marie sa...

Vilka söta napptjuvar, underbara foton som vanligt! Ska bli kul att ses på torsdag!

Nu har jag, bättre sent än aldrig, svarat på utmaningen också =)

Kram Marie

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Underbar blogg, superfina bilder o gossar du har! Älskar oxå katter. Har 2 st vilddjur här hemma =)

Anonym sa...

Har faktiskt också börjat med en fotobok!
Tror inte den kommer bli lika fin som dina brukar bli.
Tänkte du kunde kolla en dag o ge mig lite tips.
Kram

Anonym sa...

Tack för infon! :) Vilka underbara bilder i inlägget! Både på lillebror (häääärligt ljus!) och de söta napptjyvarna! haha :)

Mindi sa...

Men så ljuvlig han är!!!!
Det kommer att bli världens finaste fotoböcker... dina bilder och dina pojkar. :)
Nu får du hjälpa mig Linda... jag kommer aaaaldrig till skott. Men vilken fotobok kan du rekomendera till mig? Den får inte vara svår och den ska bli fin och den ska kunna rymma ett gäng bilder. ;)

Stor kram
M I N D I