onsdag, februari 13, 2008

GLADA NYHETER

De ringde från djursjukhuset på förmiddagen och berättade att Tiger Lily är pigg igen! Sååå skönt att höra. Så i eftermiddag får hon komma hem. Varför hon blivit så sjuk kunde de tyvärr inte svara på, för proverna hade sett bra ut. Men efter droppet hade hon piggnat till, så det känns skönt. Hoppas nu bara hon håller sig frisk och att även övriga katter här hemma gör det.

Har kollat med försäkringen nu och kattungarna är försäkrade från 5:e veckan, så med lite tur gäller den. Kruxet är bara att de måste vara registrerade och stambokförda för att den ska gälla, och de är så att säga "under registrering" ännu eftersom de inte är så gamla än och de har inte fått sina registreringsnummer... så vi får väl se vad de säger...

Jaja, det viktigaste är iallafall att hon mår bra nu! Det är värt vartenda öre att slippa se henne må så dåligt.

-----------------------------

Hemma igen!! Oj så mysigt det var att återse Tiger Lily. Underbara lilla kattunge! Hon kröp tätt intill min hals och borrade in sin nos där när jag hämtade henne, och sen när hon fick krypa in i buren till sin mamma var lyckan total. Likaså när hon fick träffa syskonen igen här hemma.

Men hon har nog blivit rätt bortskämd på djursjukhuset också. Knappt de ville släppa iväg henne, för hon hade hunnit bli allas lilla kelgris och charmat de flesta.

När man ser henne idag kan man knappt tro att hon var så dålig igår kväll. Full fräs och mycket bus!



9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.
Vad skönt att hon piggnat till. Hoppas hon inte blir sämre igen.
Kramar

Anonym sa...

Ja det var glada nyheter. Hoppas det löser sig även med försäkringen oxå.

Anonym sa...

Så skønt att hon piggnat till! Kanske var hon bara uttorkad..?

((Kramar))

Monkan sa...

Men sååå underbart söta kissebäsar ! Man smälter som smör i solsken alltså. Härligt att höra att kissen piggat på sig.Inte kul när de är dåliga
Monika

netha sa...

Härligt att läsa att hon verkar bra nu igen.
Ha en bra Alla hjärtans dag.
kramis

Fotograferande Maria sa...

Så skönt!!! Många kramar på alla hjärtans dag!!! Kram / Maria

..:::Ulle:::.. sa...

Tusen tack för de fina sakerna från swappen!!!!!! Alltihop passade perfekt till mig! :D


Åh vad söta kattungarna är! Vilken tur att det slutade väl med Tiger Lily....

Mindi sa...

PUST!!!

Stor kram

Muminen sa...

Det är inte svårt att förstå att hon blivit veterinärernas kelgris. :) De är så vackra och söta, de små!
Tur att det gick så fort att få henne bättre.
Grattis och trevlig helg!