måndag, augusti 30, 2010

HÄRLIG OCH ANNORLUNDA

Ikväll har vi varit på bio. Såg förhandsvisningen av "I rymden finns inga känslor". Filmen handlar om 18-årige Simon som bor tillsammans med sin bror Sam och hans flickvän. Simon har Aspergers syndrom och måste ha ett fast schema där allting är sig likt vecka efter vecka. Tyvärr tycker flickvännen att det är jobbigt med hans kontroll av tillvaron och flyttar därifrån. Simon klarar förändringar väldigt dåligt och hela hans tillvaro rasar ihop. Han blir då fast besluten att hitta en ny flickvän åt sin bror. Men med sin sociala inkompetens blir det inte så lätt. Han vet ingenting om tjejer och kärlek...!



Detta är en varm, härlig och underhållande film. Lite annorlunda mot de flesta jag sett, men bra och sevärd!

Adam åkte hem till mina föräldrar efter skolan idag och de två små var hemma hos min kusins flickvän. Tack snälla Hanne för att du ville ta hand om dem! Det märktes att de hade haft roligt och inte hunnit sakna oss allt för mycket medan vi såg filmen.

4 kommentarer:

äppelblomman sa...

Skönt att få gå på bio och kanske tänka på nått annat!!!
Och jag tror att det går att laga napp burken... Hoppas iallafall för jag tycker så mycket om den!!!!
Söta små trötta pojkar!!!
Kram K

Hanne sa...

Vilken mysig bild på pojkarna, jag tror jag ska gå och se den bion en dag jag med! Kanske kan dra med Eric.. :) Det var så mysigt att ha grabbarna, de är så goa så!
Vi ses och hörs!

Anonym sa...

Styrkekram från Kerstn

Anonym sa...

Har den filmen biopremiär först nu?
Den har ju redan gått på tv.
Bra är den iaf, har en son med asperger och kan känna igen mkt även om det är lite tillspetsat i filmen!