tisdag, juli 13, 2010

VÄNTA VÄNTA VÄNTA

Är på sjukhuset idag för att göra en skelettscint. Det tråkiga är bara att det måste gå tre timmar mellan injektionen tills jag ska röntgas. Tiden sniglar sig fram på sjukhus! Men som tur är så har jag en kompis som sommarjobbar här så vi har varit och ätit lunch tillsammans. Det var trevligt. Nu sitter jag ute i värmen med en glass och tidning. Så okej, det är inte SÅ illa ändå! ;-)

Om undersökningen jag ska göra nu ser bra ut så sa de att jag slipper åka till Linköping i morgon! Åh tänk att det finns en chans att slippa det!

Det är verkligen kvavt ute idag. Är lite tung i huvudet som jag brukar bli innan det är åskoväder på gång. Luften behöver verkligen rensas ur lite. Men jag klagar inte. Hellre värme än kyla!

Jag tror förresten att jag skrämde ihjäl en spindel i morse. Å gjorde jag inte det så kan jag säga att den mer eller mindre skrämde livet ur mig! Det var en gigantisk spindel (enligt mig, ganska liten enligt min äldste son) spindel i förpackningen med E:s ersättning. Trodde jag skulle kunna vara lite "modig" och fiska upp den med skopan, men då började den röra på sig och klättrade mot min hand! NAN-förpackningen flög iväg flera meter och jag tjöt! Sen fick min mamma plocka upp den och typiskt nog var spindeln borta. Undra ifall den rymde eller bara grävde ner sig i pulvret?! Usch! Läskiga djur det där!! :-(



Nä nu ska jag sluta uttråka er. Lyckades fördriva lite tid och ska nog gå in till väntrummet nu. Hör åskan på håll och fick just en regndroppe på armen. Det är mörkt på himlen så det blir nog oväder ganska snart ser det ut som.

2 kommentarer:

Lotta A sa...

Att vänta i bland , då känns det som tiden bara sniglar sig fram.
Det känns som tiden bara står still.
Visarna på klockan står och stampar på samma tid i en evighet.

Men, kul att ha någon att ta en Lunch tillsammans med.

Jag hoppas innerligt att undersökningen i dag ser bra ut ,och att du slipper att ta en sväng till Linköping.

Stor kram.

kerstin sa...

Du tråkar inte ut någon Linda
Inget oväder i Stockholm