onsdag, juli 07, 2010

DUNK-DUNK-DUNK-DI-DUNK...

Ja det är ett himla dunkande på den där stora magnetröntgen-apparaten. Fick musik i lurarna medan jag låg där och jag sa att hon får nog vrida upp volymen rätt högt om jag ska höra något - och det gjorde hon! Med Lady Gaga spelande högt i öronen kändes det nästan som jag var på disco. Fast det var lite dåligt med dans då förstås.

Det gick bra med både undersökningen och strålningen. Mådde faktiskt rätt bra ända tills jag kom hem. Blev hämtad av mina kära grabbar och vi åkte och köpte glass. Då kom de där hemska blixtarna tillbaka! 25 minuters åskoväder. Nä, men det är ju så himla irriterande. Har inte haft dem sen i förrgår och hade hoppats på att vet var på väg över.

Var även på kontroll av huden i det strålade området idag. De mäter fukt och färg med ett par apparater. Nu börjar det synas en reaktion. Det är lite rött och ganska svullet. Men det gör inte ont och kliar inte eller så.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänker på dig!
Hoppas att du får svar snabbt så att du slipper gå och oroa dig allt för mycket!

Här hålls det tummar! Kram Helena H

kerstin sa...

TÄNKER MED PÅ DIG LINDA.
du är en sådan tappar kvinna.
Jag fick ingen på fyllnad idag.
Min ventil hade snurrats sig
hmm får vänta en vecka nu
kram kram kerstin

Mamma Mima på Landet sa...

Hej gumman!

Tänker på dej å håller tummar å tår på freda! Hoppas det blir mer glass å mindre sjukhus snart!
Bamse kram/Mima