onsdag, juni 02, 2010

ROMANTISK WEEKEND FÖR 2 PÅ SÄRÖHUS

Fick ett mail om att jag har vunnit en romatisk weekend för två på Säröhus! Åh vad underbart!! :-)



Känns inte helt fel att ha detta att se fram emot. Just nu känns det nämligen som det är motvind med det mesta. Just nu är det främst strålningsbehandlingen jag känner mig stressad inför. Under fem veckor ska jag ta mig till sjukhuset varje vardag! Min plan var som sådan att jag sätter båda de små grabbarna i syskonvagnen och tar bussen som går direkt till sjukhuset. Enkelt och smidigt och det behöver inte ta så lång tid.

Men nu skiter sig allting. För det första träffade jag en på sjukhuset nu sist som verkade väldigt skeptisk till att ha småbarn med sig. Hon sa att det är jättesvårt att kunna ligga så stilla som man behöver om man hör barnen skrika och tjoa. De har inte tid att vara barnvakt där på sjukhuset!

Ringde till kommunen och kollade med dagisplats. På förskolan som ligger närmast oss var det fullt (vilket jag i och för sig också trodde eftersom vi verkligen är ute i sista sekunden)! Kanske gick att få en plats framåt oktober-november. Möjligtvis gick det få plats på en förskola som ligger en bra bit från oss, men då tar det nästan hela dagen om jag ska gå fram och tillbaka för att lämna och hämta.

Och vad mer har hänt? Jo, de ska göra om bussturen här från mitten av juni! Så det kommer inte längre gå någon direktbuss till sjukhuset härifrån. Visserligen kan man byta buss i stan, men ska jag ha syskonvagnen med mig känns det inte ett dugg smidigt.

Så just nu känner jag mig lite stressad över allt detta och vet inte riktigt vad som blir den enklaste lösningen! Ingenting blir iallafall så smidigt som jag hade tänkt mig. Mina föräldrar har hjälpt oss mycket med barnen sedan jag blev sjuk, men de bor inte åt det hållet där sjukhuset ligger och att behöva pendla 15 mil varje dag känns inte heller så värst lockande. Hade gärna sluppit ta bilen överhuvudtaget. Har svårt nu efter operationen att lyfta in båda barnen + alla grejerna i den (vi har en buss så man måste lyfta ganska högt).

6 kommentarer:

Rimfolina sa...

Vilken turtjej! Härligt! =) Kram.

Sara sa...

Grattis till vinsten! Men vad jobbigt med bussarna, vi har syskonvagn nu med och jag hatar att åka buss med den över huvud taget. Speciellt sen dom tog bort dubbelbussen från öxnehaga, det är alltid fullt med barnvagnar och man får inte plats, hade dom haft kvar dargspelsbussen så hade man sluppit ge sig iväg e timme tidigare än vad om behövs för att komma i tid.

Monica sa...

Men fy måste du till sjukhuset varje dag i 5 veckor. Du orkar du säkert inte ta med dig barnen varje dag, usch så jobbigt det låter för dig.
Är du sjukskriven eller föräldraledig?
Kan sambon inte få ta föräldraledigt om du blir sjukskriven de 5 veckorna?

Nää jag blir helt matt av att höra om det, hur ska du göra, jag vet inte hur jag skulle göra, så svårt.

Ett stort GRATTIS till vinsten, ingen kunde förtjäna den mer än dig. så roligt. Grattis!

Ulrika sa...

Grattis till vinsten! Hoppas det löser sig på något sätt med strålningen och barnen!

Lotta A sa...

Stort grattis till vinsten!
Men det lät inte så enkelt det där med Bussåkandet till sjukhuset.
Hoppas , hoppas ni kommer på någon lösning så att det fungerar smidigt för dej under dessa veckor.
Kram

Anna sa...

Grattis till vinsten!!
Jag tycker att du ska be att få åka taxi till strålningen, så spar du tid. Det får man, bara man ber om det! Och jag hoppas att din man kan ta barnen den stunden, det är ju så att du måste tänka på dej själv också! Det är jobbigt att få strålning också, var rädd om dej!
Kram Anna