fredag, juni 04, 2010

ETT HALVÅR HAR GÅTT

Det har nu gått precis ett halvår sedan jag rullades in på operation. Först för att operera dit en port-a-cath (som jag skulle få cellgifterna i, men som tyvärr inte gjorde annat än krånglade så både den och nästkommande port fick opereras bort). Men det största som hände den 4 december var att jag blev mamma till vår lille Erik!

Även om det varit jobbigt periodvis att ha en liten bebis samtidigt som man går igenom tuffa behandlingar mot cancern så har de även givit mig styrka och är något att verkligen kämpa för. Lägger hellre min energi och fokus på familjen än min sjukdom och alla tråkiga sjukhusbesök!

Idag är vår lille kille 6 månader gammal. Vår lille klimp som var 2144 g vid födseln är nu 6840 g och just nu är han i en riktigt härlig ålder. Han flinar så fort man tittar på honom och är nöjd med livet för det mesta. Just nu ligger han här intill mig och "pratar" som bara den. Han har mycket att berätta! :-)

Här är ett litet filmklipp från igår då han låg på en filt ute i gräset. Vill ni se ett bildspel med foto och film från hans första veckor i livet så hittar ni det HÄR.



Idag är det också dagen då min lillasyster skulle ha fyllt 28 år. Grattis!! Idag är det en sån underbart solig och härlig dag att fira sin födelsedag. Önskar bara så att du hade fått stanna kvar här!

6 kommentarer:

Mamma till Alvin sa...

Jag önskar dig all lycka och förstår lite vad du går igenom då min pappa hade cancer. Visst går tiden fort? Söt kille du har! =)

Anonym sa...

Hej ,har läst din blogg ett tag är full av beundran över dig..O vilka fina killar du har..kram

Kajsa Bergman Fällén sa...

Ett halvår, tänk vad olika snabbt den tidsperioden kan gå. För inte så länge sen trodde i alla fall jag att det inte var någon tid alls, nu känns det som en eon, tänk vad mycket som förändras.

Grattis till lillkillen och till lillasyster också nånstans var hon nu finns.

Kram

Ingela sa...

Tänk att det är ett helt halvår sen... Så skönt att du är igenom det värsta och så underbart att allt gick bra med lille E.
Kram Busan

Tova sa...

Åh, så himla söt han är :) grattis till lillen på hans halvårs-dag!

vem: m l i (minikaka) ? sa...

nåååh så söt :-D