torsdag, juni 17, 2010

BADKLÄDER FÖR ENBRÖSTADE?!

Jag har provat både min gamla baddräkt och bikini men inser att ingen av dem sitter särskilt snyggt på nu när ena bröstet är borta. Tänkte att jag kan ju sy i en egen protesficka i bikini-bh:n, men nej det kommer inte bli bra det heller. Funkar inte riktigt på den modellen.

När jag provade ut min bröstprotes såg jag att det fanns särskilda protes-badkläder där att köpa (som tyvärr var svindyra). Men om någon som läser detta vet några till vettiga priser eller rentav vanliga badkläder som lätt går att fixa till själv med lite nål och tråd så att det ser bra ut så får ni gärna tjoa till. Tycker dessvärre att många badkläder som finns i butikerna visar mer kropp än de döljer.

9 kommentarer:

Kajsa Bergman Fällén sa...

Kolla sportaffärerna kanske efter någon snygg simbaddräkt? De baddräkterna brukar ju inte vara så urringade utan ska sitta bekvämt när man simmar många många längder i bassängen.

Marie sa...

Undrar om det inte kan finnas i Ullared... Jag såg iallafall att det fanns protes-bh när vi var där i helgen. Kanske att det finns någon bikinivariant också... Isåfall har du ju en anledning att åka dit också! ;-)

Kram Marie

Suss sa...

Jag har en bikini-överdel från Stadium som är en sån Bandeau-bh. I den finns inlägg som man kan ta ut och säkert stoppa i en protes. Jag vet inte? Kanske värt att kolla =)

http://www.stadium.se/mode/damklader/badklader/090090/race-marine-w-mix-band-rs094

Jeppes mamma har också protes på ena bröstet och jag vet att hon betalar en mindre förmögenhet när hon köper bh tex. Det borde vara nåt högkostnadskydd tycker man ju!

Kram!

Marie sa...

Hmm, ja den tanken har slagit mig med. Tror nog att det blir till att hålla sig i vassen i år =)

Hur har du det, har ditt hår också börjat att växa =)

Kram

Anonym sa...

Det går att fixa till en vanlig bikinibehå med nål och tråd men den får ju inte vara mini,jag sydde ihop den lite upptill.Sen finns det snygga hos Amoena men de kostar massor.Amoena hittar du på nätet.Ha det bra
Inger

Ingela sa...

Eva Melke har utförsäljning på några protesbadkläder just nu.

http://yo-yoou.jetshop.se/utforsaljning/bad-c-244-1.aspx

Titta både under "Bad" och "Protes bh och bad". Annars brukar många baddräkter vara fodrade och då kan man sy i en ficka i fodret.

Fast just i år ska du vara försiktig med att vara i solen eftersom du strålar.

Kram Busan

Mima sa...

Hmm... sjukt att det ska kosta så mycke! Det borde man ju få till humana priser! Men du! Kan man inte ha en Bh under bikinin/ badräkten? Det kanske bllir billigare? Jag gjorde så nån gång när det va en bikini jag ville ha, men den satt inge vidare på mej, så jag hade bh under. Det var en "sport" modell.
Hoppas du hittar nåt, å hojta till om du vill ha hjälp med nålen å tråden! ;)
Kramis!/Mima

Ally sa...

Det finns ju såna "geléinlägg" att ha i BH'n som man kan köpa på H&M... Om du köper såna (finns nog bara i tvåpack?) och en bikiniöverdel med uttagbara inlägg, tar ut båda och lägger i "geléinlägget" i ena sidan bara... Ev. syr igen istoppshålet. Det borde ju funka?
Kram

Anonym sa...

Såg att Ullared hade en del underkläder och jag tror även att dehade badkläder till proteser.
Christina