torsdag, april 15, 2010

NÄ DU VÄCKTE MIG INTE

Alla som ringt hit idag har sagt något i stil med "oj, väckte jag dig?"! :-) Men nej, jag är bara kraxig och lite hes på grund av förkylningen. Känner mig någorlunda utsövd idag för barnen sov hemma hos mina föräldrar i natt. Pratade med mamma förut och de små busfröna var morgonpigga som vanligt. E hade ätit vid 4:30 och sen vaknade W 5:30. Önskar att de visste vad "sovmorgon" var... men det dröjer nog några år tills dess! Ska försöka vila lite nu under dagen och åka och hämta dem sen. Även om det är skönt med lugn och ro så är det så himla tomt när de inte är här!


Krax krax!!

Har precis ätit frukost och jag tror nog att jag fått ett nytt favoritbröd. Det heter Pumpa Polarkraft, är mjölkfritt och innehåller hela korn och frön. Supergott med ägg och kaviar på! Vet inte om de börjat sälja brödet i butikerna än, men annars kommer det nog snart. Det kan hur som helst rekommenderas (av mig... för min sambo tyckte inte att det var så jättegott)! :-)



Skulle ju egentligen haft min sista behandling idag. Känns ju lite skit att det inte blev något för nu tar det fler dagar tills jag är färdig med det. Å andra sidan slipper jag ligga däckad nu till helgen så det känns såklart skönt. Blir säkert några jobbiga dagar under nästa vecka istället, så jag får väl dra täcket över huvudet och hoppas på att tiden går snabbt och att det går över så fort som möjligt!

När det gäller behandlingarna så har jag haft turen att ha många BRA dagar. Bortser jag från förkylningen nu så känner jag mig så gott som frisk! Jag tar bara hostmedicin och kortison-nässpray, men annars inga mediciner alls. Längtar dock efter att svullnaden i kroppen ska lägga sig. Man kan gå upp i vikt av kortison och cellgifter och det är inte så kul. Känns surt att gå upp i vikt när jag äter ungefär som vanligt. Men sen har väl säkert två täta graviditeter satt sina spår också såklart och en platt mage lär nog aldrig infinna sig igen, så jag ska inte skylla allt på mediciner.

När det gäller kortison så har Ludmilla gjort ett läsvärt inlägg om just det i sin blogg. Kortison är bra mot mycket, men det finns en del biverkningar också. Jag får 16 tabletter morgon och kväll under 3 dagar vid varje behandling och sen ytterligare 3 dagar med nedtrappning då dosen halveras för varje dag.

1 kommentar:

Ludmilla sa...

Nä vad trist att du får skjuta på behandlingen!
Ja, men då får kroppen vila lite i alla fall. Det är ju bra.

Vi har magsjuka hos oss just nu så vi får hoppas att det är över före tisdag i alla fall...