tisdag, april 06, 2010

ATT ÖNSKA KOSTAR INGENTING

Båda de små fröna ligger och sover och själv slappar jag lite vid datorn. Sitter och drömmer lite om härliga resor och kameraprylar som jag vill ha. Nej, jag ska inte köpa något just nu, för det är en massa andra grejer till huset bland annat som står på inköpslistan... men att önska kostar ingenting!

Jag har en Canon eos 350D nu, så det är en rätt gammal systemkamera. Visserligen fungerar den och kan säkert hänga med ett tag till... men någon gång framöver vill jag ha en annan! Har nog snöat in lite på eos 550D.



• 18 MP APS-C CMOS-sensor
• DIGIC 4-processor med ISO 100-6400 (kan utökas till 12800)
• Bildserier med 3,7 bilder per sekund
• Videosekvenser i Full HD med manuell kontroll och valbara bildfrekvenser
• 7,7 cm (3,0 tum) 3:2 ClearView LCD med 1 040 000 punkter
• iFCL-mätningssystem med Dual Layer mätningssensor och 63 zoner
• Snabbkontrollfönster för ändring av inställningar
• Exponeringskompensation i steg om +/-5.
• Valbart maxvärde för Auto ISO
• Uttag för extern mikrofon
• Funktionen Beskär video
• Kompatibel med Eye-Fi-Connected funktioner

Den här dagen har för övrigt börjat tidigt. W är läskigt morgonpigg! Önskar att jag hade en tiondel av hans energi på morgonen. Hans lillebror däremot är en riktig sömntuta idag. Han har i stort sett bara varit vaken för att äta och få ny blöja och nu är klockan över 11... så där kan man snacka sovmorgon!

1 kommentar:

Ludmilla sa...

Jag har en sån! :)
Men jag skulle vilja bearbeta bilderna som du gör!
Hur gör du för att få så ljust bakom?
Vilket program använder du?