onsdag, mars 03, 2010

SOV INTE SÅ BRA I NATT

Usch, den här natten var ingen rolig natt direkt. Har varit vaken i flera timmar för jag har haft ont under mitt vänstra bröst. Vet inte riktigt vad det är. Antingen har jag väl lyckats sträcka mig nu i flytten eller så är det något annat.

Hur som helst hjälper det ganska bra med Panodil så jag får väl knapra det idag och se om någon kan ta en titt på det i morgon när jag ska till sjukhuset. Får hoppas att det inte är något farligt, men samtidigt är det väl bättre att kolla upp det en gång för mycket än för lite eftersom det är på samma sida som cancern. Ska se om de kan ta en titt på min arm också som fortfarande gör ont. Men positivt är iallafall att magen inte gör ont längre. Fick ju börja äta Flagyl igen eftersom symtomen kom tillbaka när jag hade avslutat kuren.



Har börjat med kortisonet idag. 96 tabletter på tre dagar. I morgon är det dags att operera in en ny cvk och efter det ska jag få min fjärde behandling. Får hoppas att dagen flyter på och att det inte blir en evig väntan på allting. Tyvärr är det ofta mycket vänta, vänta, vänta när man är på sjukhus!

De kom från hemsjukvården idag på morgonen för att ta prover inför morgondagen, men jag tror nog att de är bra. Det har ju gått snart fyra veckor sen förra behandlingen. Men jag har blivit mer och mer svårstucken. Det är aldrig någon som lyckas på första försöket längre.

2 kommentarer:

Lotta A sa...

Det låter inget vidare att du inte kunna sova bra, utan sömn blir man ju lätt som ett vrak........

Men precis som du skriver så är det väl bättre att kolla upp det , vad det är som gör att du har ont......

Hoppas att allt går bra i morgon på sjukhuset!
Tänker på dej!
Kram

Kristina sa...

Stackare med 96 cortison tabletter.kan du över huduvdtaget sova på den dosen, det kunde inte jag?
Tänker på dig o hoppas att allt går bra imorgon. Kram Kristina i Umeå