torsdag, mars 04, 2010

SKÅL

Nu är cvk:n inopererad och borttagen och behandling nummer fyra av Epirubicin och Taxotere är inne i min kropp. Med andra ord färdig för idag. Om det blir så att jag totalt kommer behöva åtta så är ju hälften av cellgifts-behandlingarna avklarade nu! Troligen blir det sex behandlingar före själva bröst-operationen och då är det bara två kvar tills dess. Så nu kan man börjar räkna neråt! :-)

Har precis fått in ytterligare en dos cortison. Har redan tagit 32 tabletter idag, men tydligen skulle jag ha en även nu efter behandligen! Usch! Kan väl glömma att kunna sova i natt för det börjar bli sen kväll nu. Man blir ganska speedad av dem. Å andra sidan är jag trött pga sömnbrist, operationen och behandlingen som jag fått nu så det kanske går att sova hyfsat ändå.


Skål!

Jag har förresten fortfarande ont under vänstra bröstet och har träffat en läkare idag. Ska äta Omeprazol regelbundet nu ifall smärtorna beror på något från magen, men går det inte över om några dagar eller blir värre måste jag röntgas för att se om det visar något. Ja det är då inte lätt att veta vad allt beror på ibland.

Nä, nu hoppas jag min taxi kommer snart så att jag får krypa ner i sängen där hemma!

4 kommentarer:

jungfrun sa...

Hoppas du kan sova lite, tyvärr blir man hög av cortisonet så det är inte lätt att koppla av. Kram

Rimfolina sa...

Sov så gott!

Flisan sa...

Hoppas du sov gott inatt i alla fall. Så gott du kan sova.

Kristina sa...

Hoppas du fick sova, det är inte lätt vara trött och vilja sova och inte kunna. Tänker på dig och hoppas at thelgen blir lugn <Kram Kristina i Umeå