tisdag, januari 19, 2010

EKG OCH LUNGRÖNTGEN


Igår var inte min bästa dag. Kände mig rätt trött. Pulsen slog fort och även dubbla slag emellanåt. Så för säkerhets skull ringde jag och kollade ifall det var någon biverkning efter behandlingen jag fick i fredags. Jag fick komma direkt och de kollade blodtryck och puls som låg högre än de brukar.

Hann inte mer än tillbaka till neo så ringde de efter mig igen. De ville att jag skulle göra en lungröntgen så att inte mina besvär berodde på en propp i lungorna. Men det såg bra ut så det var ju skönt. Det var hur som helst en del prover och kontroller igår så det var nära på jag ångrade att jag hade kollat ifall det var en biverkning. Men det är förstås bra att de kollar upp en noga eftersom cellgifterna kan påverka hjärtat.

2 kommentarer:

Lotta A sa...

Skönt att allt var bra, och att det inte visade något på undersökningar som de gjorde på dej.

Det låter som det är en dunder dos som du får vad det gäller cellgifter, som kan ge ganska extrema biverkningar!

Kram

Wikki Bloggkatten sa...

Alla vi katter spinner i kör *purrhealing* - matte ska bli bra! Skulle tro att längtan är stor hos både 2benta och 4fota nu, hem till ett vanligt liv. Så vanligt som man möjligen kan ha i en situation som detta - men visst är det märkligt Linda hur man anpassar sig till ett neonatal-avds-liv som i en egen bubbla, det är svårt att förklara för den som inte varit med om det. BC:n gör ytterligare en bubbla, och nu ska du skala dig "ut ur dem", lycka till!
TassKram från Wikkis "Stora matte" Inger (Som gjorde liknande resa - men för 20 år sedan...)