fredag, december 25, 2009

MÅR BRA

Än så länge mår jag bra och känner inte av särskilt mycket efter behandlingen jag fick i förrgår, så det verkar som alla förebyggande mediciner för illamående och sånt funkar som de ska. Skönt att få må bra några dagar också och kunna njuta av dem när det förmodligen kommer att komma sämre dagar också som är jobbigare att ta sig igenom. Och framför allt skönt att de bra dagarna inföll nu när det varit julafton och juldagen!

Igår på julafton var vi hemma hos mina föräldrar och firade jul. Det var mysigt! God mat och en massa fina, bra och roliga julklappar. Har även fått ett par paket med posten som jag tyvärr inte hunnit tacka för än, så jag gör det här tills vidare. Ni är bara för gulliga!!


Med Erik är det som förut, dvs fortfarande rätt så bra. Det är pulsdipparna han har kvar fortfarande. Han får medicin mot det och är uppkopplad till övervakning, så det kommer säkert ta lite tid till innan vi får åka hem. Först måste han bli stabil med dipparna med medicinen och sen när de kan ta bort medicinen måste han bli stabil utan den också. Men dipparna vänder han i stort sett alltid själv så det är ingen fara med honom, men lite koll behöver man ju ha. När han får pulsdippar sjunker hans puls och så syresätter han sig lite sämre en stund efteråt.

Vi har förresten fått en rumskompis inne på salen där Erik ligger som jag känner sen innan - nämligen min jobbarkompis H! :-) De har fått en jättefin liten kille. Men han har tyvärr fått en infektion och så behöver han sola, så han får tillbringa några dagar på neo.

3 kommentarer:

Karin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Karin sa...

Hej där! Hittade hit av en slump. Vill bara sända lite styrka genom denna kommentar. Du kommer att fixa det! Ge ALDRIG upp! Jag fick mitt BC besked 33 år gammal för två år sedan och jag mår bra nu. Kämpa på!
Kram Karin

Emma sa...

Vill önska dig och din familj en god fortsättning!
Hoppas att behandlingen fortlöper smidigt och att du kommer att må så bra det går under tiden!
Kramar Från Gränna