söndag, september 06, 2009

VILKET FYND!

Igår hade vi en riktig röjardag här hemma. Vi har en massa barnkläder och diverse grejer i källaren som behöver sorteras upp och rensas innan vi flyttar. Det är verkligen ingen brist på barnkläder i det här huset. I storlek 98/104 till exempel så har vi två proppfulla flyttkartonger med kläder. Slängde ändå en hel del. Det som var minsta noppigt, fläckigt eller hade tappat formen åkte iväg.


W provar S gamla vinteroverall. Den var i största laget just nu men blir säkert bra när vintern kommer.

Röja och rensa är rätt tråkigt, men jag gjorde iallafall ett väldigt roligt fynd. I en av mina gamla vinterjackor låg nämligen 1000:- i ena fickan! Det är ju inte riktigt vad man förväntar sig att hitta. Så det kändes nästan som att vinna på Lotto (ja, hur nu det känns... jag spelar aldrig på Lotto *s*)!

Så igår kväll när vi var klara så gick vi ut och åt mat på restaurang. Det var mysigt! W sov middag sent, så han var på strålande humör och lyckades bra med att charma de som satt vid borden intill oss. När vi kom hem somnade barnen och vi tittade på en Wallander-film.

2 kommentarer:

Tina sa...

Sicken kanondag! Jag behöver också rensa upp i garderoben här hemma, men det är inte roligt det minsta. Jag kom en bit för ett tag sedan, men sedan kom det något roligare att göra framför näsan och så åkte bara alla påsar och kartonger in igen, och där står de och knör med damm och en och annan silverfisk. :P

malin sa...

Vilken tur att du kollade i fickorna! Jag hade säkert fått för mig att lägga ut den på tradera och skickat iväg den med pengarna i. Undrar om jag har gkort det någon gång. Det får man nog aldrig reda på.

Ha en bra vecka!

kram Malin