fredag, september 25, 2009

ONÖDIG PRYL?

Här hemma har 10-åringen precis fått min gamla avlagda mobiltelefon. Men visst, han har tjatat redan sen han gick i ettan eller nåt att "alla" i hans klass faktiskt har en egen telefon. Nu kan det säkert kännas som "alla" när ett par av kompisarna har något man själv gärna skulle vilja ha, för jag skulle inte tro att de flesta i hans klass hade egen mobil redan då.

Nu har det hur som helst lanserats en mobiltelefon för barn runt 4 år. Visserligen inte i Sverige än så länge, men det är säkert bara en tidsfråga. Själv tycker jag att det känns som en onödig pryl och ingenting som jag skulle köpa till mina barn. När barn nått en ålder då de kan vara i behov av en mobiltelefon så brukar de ju hantera en helt vanlig sådan utan problem. För inte behöver väl 4-åringar kunna nås på telefon?! Då är man ju som förälder oftast i närheten.


Telefon... eller leksak?!

Själv gick jag väl på gymnasiet eller så då jag fick min allra första mobiltelefon! ;-)

Inga kommentarer: