onsdag, september 23, 2009

KAN MAN TJÄNA PENGAR PÅ SIN BLOGG?

Ja, visst kan man tjäna pengar på sin hemsida eller blogg! Det finns många olika sätt, men vissa fungerar helt klart bättre än andra. De sidor jag fått ihop mest på är följande tre:

- Frossle.com
Här får man 50:- redan när man registrerar sig och det kostar ingenting alls att vara med. Därefter lägger man upp reklambanners på sin blogg/hemsida för att tjäna mera pengar. Vissa reklambanners ger betalt så fort någon klickar på dem och vissa ger betalt först när någon gått in på deras hemsida och köpt något.



- Tradedoubler.se
Detta är en sida där jag varit med i många år och som fungerar på liknande sätt som Frossle. Här finns många kända företag som t ex Adlibris, Bokus, Tradera, Nelly, Name it, Svenska spel och Scandinavian Photo. Länka till dem och få betalt!

- Free food
Det kryllar av gratis-sajter, men tyvärr är det inte särskilt många av dem där man i slutändan får något. Men Free food tycker jag fungerar bra. Här får man dock inte pengar inbetalt på sitt konto, men däremot presentkort på Ica. Sen jag gick med där tidigare i år har jag fått fyra checkar a´250:- skickade hem till mig och det är ju inte helt fel! Dessutom har sajten varje vecka en utlottning där man kan vinna 500:-.

Inga kommentarer: