torsdag, augusti 20, 2009

TORSDAG MORGON

Har nu landat en stund vid datorn. Tänkte försöka hinna redigera lite bilder medan W sover. Äntligen har jag fått tag på en fungerande minneskortläsare så jag kunnat tömma kameran på raw-bilderna från bröllopet som jag fotograferade för ett par veckor sedan. Nu skulle man ju bara haft en lite piggare dator också som inte säger "programmet svarar inte" så fort det öppnas lite för många bilder... *suck*

Satt även här igår kväll och redigerade bilder som jag har tagit på några barnfotbollslag. Det ramlar in små fotouppdrag emellanåt och det är alltid kul att få nya grejer att fotografera.

För övrigt är det fullt upp om dagarna framöver. Igår kändes det som jag mer eller mindre bodde i bilen. Först var jag hos frissan och fixade till mitt hår. Var där för nån vecka sen men blev inte riktigt nöjd, men nu blev det bättre. På eftermiddagen var vi på banken och skrev på en massa papper. Kontantinsatsen till huset ska betalas in nu i dagarna så vi fixade med lånet och så.

På kvällen var jag på Me&I-party hemma hos E. Jag har ett paket att hämta ut från förra visningen jag var på så jag handlade faktiskt ingenting igår. Kanske köper några fler plagg lite senare under säsongen. Men det blir nog till att försöka ligga lite lågt med inköp av kläder och sånt framöver och försöka spara pengar till sånt som kan behövas i huset sen. Som vanligt bjöd E på väldigt gott fika och jag tar gärna receptet på äppelkakan! ;-)

Om en liten stund ska W till läkaren. Han fick astma konstaterat i våras så det är lite uppföljning tror jag. Medicinen verkar hjälpa och för tillfället har han inga större besvär med luftrören så det är skönt! Får hoppas att han klarar sig bra även sen när höstens förkylningar drar igång...!

2 kommentarer:

Englainnan sa...

Har W allvarlig astma?
Varför jag frågar är att min dotter på 13 mån får Bricanyl i flytande form när hon är för rosslig.
Ni har väl en grej som han andas i, våran tös har ju åxå astmaliknade symptom.
Vi har inget hon ska andas i.

Anonym sa...

Jo, det är ju inte speciellt roligt att höra på men det är skönt att merdicinerna hjälper :) Vi får ju hoppas att W klara sig bättre med förkylningarna till hösten.

Jo, det gick ju en hel del färg burkar åt att måla planket :P haha

Ung pappa till Inez

http://ungaforaldrar.blogspot.com