torsdag, augusti 27, 2009

PLAY DOH LERA

Nu på förmiddagen har jag gjort play doh-lera som barnen har lekt med. Den är enkel att göra och rolig att leka med. Framför allt när degen är nygjord och fortfarande ljummen så är den himla go att dega med.

Här kommer receptet om någon vill göra egen lera:

5 dl vetemjöl
2 dl salt
2 msk matolja
2 msk citronsyra (eller alun)
5 dl kokande vatten + några droppar karamellfärg





Nu ska jag börja med lunchen. Misstänker att min lille "hjälpreda" kommer vara med mig som vanligt i köket. Han är så klåfingrig för tillfället och låter ingenting vara. Nu har han kommit på att han kan öppna kylskåpet också och det är mer än en gång man kommit ut till köket och dörren dit står öppen.


Vår hemmagjorda lådspärr... ett skohorn! ;-)

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej! TACK! Såg du på alla bilderna att det var Sofie? de i bloggen alltså Inte sig så lik tycker jag... :) / Maria
www.mariasdagbok.blogspot.com

Angie sa...

hah =) Vi har också ett skohorn, det fungerar bra =)