måndag, augusti 24, 2009

HUSMANSKOST

Idag blev det kålpudding till lunch för mig och W. Får ju passa på medan övriga i familjen inte är hemma för det är ingen mer här som gillar det. Kålpudding som är så gott! ;-)



Gjorde det efter receptet inne hos Kryddburken. Det är en matblogg som jag kan rekommendera! Bilderna där inne gör att allting ser så gott ut och man blir sugen på det mesta.

Medan jag lagade mat lyckades jag även med konststycket att sätta på fel platta! *suck* På just den plattan låg en skärbräda av plast! *suckar ännu mera* Ibland blir jag så trött på mig själv...

3 kommentarer:

Tina sa...

Min mormor gjorde en vegatarisk kålpudding som var så himla god. Och det kan ju inte vara så svårt att bara byta ut färsen mot sojafärs. :-) Rackarns med skärbrädan, men nu har du gjort det, så slipper du det i framtiden. :-)

liz sa...

Hej!

Just nu har jag INTE en tävling på min blogg
Jag har INTE visat vad jag har på mig..
Och just idag tänker jag INTE berätta att jag just åt köttfärssås med spagett... oj ;-S

däremot så har jag skrivit ett långt inlägg om silikon bröst .. platta bröst, kaxiga bröst.. tuttar, pattar .. och som vi säger i Norge : PUPPER!

Läs om du har lust!

Lotta A sa...

Husmans kost är bland det bästa man kan äta!
Det är ju något man inte tröttnar på.
Kram