måndag, juni 01, 2009

SÅ VAR DET DAGS IGEN

Inte går det många dagar mellan lillskruttens förkylningar. Egentligen hinner han ju inte bli helt fri alls från dem alls, men vi trodde att han äntligen höll på att bli bättre. Han har bara varit lite rosslig, men inte hostat så mycket och framför allt har vi haft några lugna nätter. Men nu är han igång igen. Hostar, rosslar, snorar, rinnande ögon... Jag fick gå upp några gånger i natt och inhalera honom och idag känner vi oss sådär lagom trötta.


Inte så pigg å fräsch.

Igår var vi hos min farmor. I stort sett alla på den sidan av släkten var där och det är alltid kul att träffa alla. Det blir inte så ofta fastän vi bor ganska nära. Jag har en stor släkt, så när alla fastrar, farbröder, kusiner och deras familjer är där så blir vi många!

Det har varit ganska många år som det inte funnits särskilt många småbarn i släkten, men nu är det tre stycken. Det är W, min brorson och min yngsta kusin och det skiljer inte så jättemycket i ålder mellan dem. Mest ålderskillnad märks det väl i och för sig nu, men redan om något år när alla tre kommer springa runt så kommer de säkert ha kul ihop.


Brorsan håller min kusin W (vänster) och sin son L (höger). L tyckte inte att det var så roligt när pappa höll i något annat barn.


Min söta brorson L.


L roade sig med att sno W:s mössa.

Det har varit riktigt härligt väder hela helgen. Soligt och varmt och det verkar bli ytterligare en härlig sommardag. Men sen verkar det som kallare luft ska komma in igen. För min del hade värmen gärna fått stanna ett tag till.

Inga kommentarer: