tisdag, juni 16, 2009

MIGRÄN

Usch och fy och blä vad jag avskyr att ha migrän! Fick det redan förra veckan och hade då ont på vänstra sidan av huvudet i tre dagar. Sen försvann det onda i nästan en hel dag - innan det kom tillbaka på den högra sidan! *suck* Så idag är det 6:e dagen med huvudvärk. Det har varit lite bättre till och från när jag tagit tabletter, men efter några timmar har skiten kommit tillbaka igen. Jobbigt! Men nu äntligen känns det som det håller på att släppa. Hoppas verkligen det.

I natt var det iallafall värst. Kändes som huvudet skulle sprängas i tusen bitar! Har testat det mesta som finns i medicinlådan utan att bli av med migränen. Ja, allt utom Citodon. Tänkte att jag kan ju iallafall testa en för det kunde knappast bli värre. Men det kunde det! Huvudvärken var kvar, men jag blev alldeles snurrig och illamående av dem. Den där tabletten åkte hiss upp och ner ända tills i morse när jag klev ur sängen... då fick jag gå och kräkas! Så vidrigt äckligt, men jag slutade iallafall må illa.

2 kommentarer:

Lotta A sa...

Usch , det är ingen höjdare alls med huvudvärk/migrän!
Hoppas att det släpper och att du känner dej bättre.
Själv har jag under en tid vaknat varje morgon med blixtrande huvudvärk.
Bäst effekt har jag när jag tar
två Panodil + två Ipren.
Kram

annorlunda mamman sa...

har du inte fått bra medicin som t.ex imigran eller zomig? Diclofenac har min ena dotter o den funkar bra mot migrän. Om man tar i tid. Själv har jag imigran utskrivet o den funkar på mig om jag tar i tid.