lördag, maj 30, 2009

SJÄLVPLÅGERI?

Idag var jag och hämtade ut ett paket på posten. Det var ett par grejer som jag hade beställt från Haléns. Dels var det en bikini. Tyckte jag behövde en ny eftersom jag gick runt i en mamma-baddräkt hela förra sommaren. Den nya är röd med vita prickar och den satt faktiskt riktigt bra på. En bikini som jag kommer trivas i! Gillar också att man både kan göra så den blir axelbandslös och halterneck.


Bilden föreställer (tyvärr) inte mig utan är lånad från Haléns.

Halens 240x250 Rosa

I paketet fanns även en Shakti spikmatta. Har varit både nyfiken och lite tveksam till dessa spikmattor. Att frivilligt lägga sig på något med vassa piggar och som gör ont liksom? Rena rama självplågeriet?! Men samtidigt säger ju många att smärtan går över efter en stund och att det till och med känns rätt skönt. En del lyckas till och med slappna av så pass att de somnar när de ligger på mattan.

Det jag dock varit mest nyfiken på är om det kan hjälpa till att lindra min migrän som återkommer minst ett par gånger varje månad. Jag har läst att det bland annat kan hjälpa mot det, och är det så vore det verkligen toppen! Jag tycker inte om att proppa i mig en massa starka tabletter i tid och otid eller ha ont i huvudet flera dagar i sträck varje gång.



Jag har redan hunnit inviga spikmattan. Var lite feg först och hade ett tunnt linne på mig. Det var nog för fegt, för jag kände ingenting alls! Så jag tog av mig linnet och testade utan. Aj aj aj, vad vass den var!! Första minuten gjorde enbart ont och det var inte ett dugg skönt. Men jag låg kvar i 5-10 minuter och efter ett tag kändes det mest varmt på ryggen. Jag var varm, röd och lite öm på ryggen en bra stund efteråt så nog satte den fart på blodcirkulationen. Återkommer med mer om spikmattan sen när jag hunnit använda den ett tag. Kan iallafall säga att jag var inte i närheten av att somna nu den här första gången! ;-)

Tycker så synd om min sambo idag. Han har blivit förkyld (och ni vet ju... när karlar är förkylda... *s*). Nä, men det är faktiskt synd om honom. Han snorar och snörvlar, har ont överallt och nu har han nog en del feber också för han är varm som en kamin.

2 kommentarer:

Orsakullan sa...

Tala om sen hur det fungerar med spikmattan. Har hört jättemycket men inte heller testat själv. Kan vara intressant att veta om den hjälper dig!!

Anna Smid sa...

Du kommer ha svårt att slita dig från spikmattan snart! Jag är totalt förälskad i min!