tisdag, maj 19, 2009

ÖRONVAXET ÄR INTE LIKA GOTT SOM DET VITA

Jag och W har precis ätit frukost. Jag kokade ett par ägg också som han fick smaka på. Han har smakat på äggröra innan, men tyckt att det varit sisådär gott. Kokt ägg gick bättre! Men för ett par veckor sen när vi åt kokt ägg här hemma sa A 9 år att han tyckte att öronvaxet i ägget inte var lika gott som det vita! Kommer att tänka på detta varje gång nu som jag äter kokt ägg och det är ju nästan så man tappar aptiten måste jag säga. ;-)


Ett ägg full av äggula... eller öronvax??!

Det ska bli roligt att se vad lilleman hittar på för roliga saker att säga sen när han börjar prata. Jag skrev ner mycket av alla tokiga saker som A sa när han var yngre och ska försöka göra likadant med W.

2 kommentarer:

Mindi sa...

Tss.... ;)

Kramis
M I N D I

Orsakullan sa...

När jag såg rubriken på inlägget tänkte jag på wienerbröd :) Samuel kallade det gula på wienerbrödet för "snor" när han var liten. Inte särskilt aptitligt det heller.