onsdag, april 29, 2009

TRÄDGÅRDSARBETE

I eftermiddag har jag och mamma röjt ute i trädgården. Vi har fixat i ordning vid dammen. Tömt den på vatten, fyllt i nytt fräscht vatten och planterat lite nya växter omkring den. Vi hittade även ett par små guldfiskar! Tydligen så har någon av fiskarna som var i dammen förra sommaren fått bebisar och dessa har otroligt nog överlevt vintern. Dammen är inte särskilt djup så den fryser ju ända ner till botten på vintern om det blir rejält kallt.

A har haft ett par kompisar här idag. De tyckte jag nog att jag var en ganska så tråkig mamma som inte lät dem ta fram vattenspridaren nu när det var så varmt ute. Även om det var varmt så var vinden lite kall så jag tyckte att de kan vänta lite med att bada. Sen var de med vid dammen istället och letade efter små djur. De hittade bland annat en ödla.



I förmiddags var jag och W på babycafé. Det var en massa bebisar och mammor där idag. Trevligt! :-)

2 kommentarer:

Lotta A sa...

Det låter som ni har haft en jättemysig dag!
Förutom ödlan , själv är jag livrädd för allt som grodor,ödlor och andra småkryp...........
Hoppas att ni får en härlig Valborg!
Trevlig helg.
Kram kram

Gadaladaleller sa...

Hello Linda,
your blog is very nice, like the pictures and I like Sweden.
Many greetings from Austria (Vorarlberg)
Elisabeth