fredag, april 10, 2009

GLASSTEST, POPCORN OCH SOLSKEN

Idag är det riktigt skönt ute. Soligt och fint! På förmiddagen åt jag och grabbarna varsin glass. Vi tänkte testa lite av GB:s glassnyheter. Jag köpte en Nogger mint. Jag gillar den vanliga Nogger och jag brukar gilla mint, men kombinationen var inget vidare faktiskt. Nej, den här glassen åt jag förmodligen för första och sista gången. Den vanliga Nogger är helt klart godare! A tog en Lemon Age. Den smakade citron och han tyckte att den var god. Det var även godisbitar i glassen som han också gillade.

Av nyheterna som kommit har jag även hunnit smaka Solero Berry berry. Den var rätt god tycker jag! Jag åt även en Magnum Temptation Chocolate häromdagen. Chokladoman som jag är så tänkte jag att detta var en perfekt glass för mig. Den var okej men inte mer och jag tycker inte att den är värd de 22:- som den kostade. Den var dessutom mindre än en vanlig Magnum. Förmodligen betalade man mer för själva kartongen som glassen låg i än för själva glassen. Inte mycket glass för pengarna om man säger som så.

Det är alltid kul att provsmaka lite nya glassar, men de godaste är ändå oftast de gamla "klassikerna" som t ex 88:an, Sandwich, Tip top och Piggelin.


Nogger mint... njae, blev inte min favorit!

Sen var M, M och A här en sväng och fikade. Vi satt ute i det härliga solskenet. Men vi fick röra på oss lite också för barnen råkade släppa ut vår fertila hankatt. Medan vi försökte få in honom kom Sixtens uppfödare hit och sa hej. De hade med sig hans pappa och hans bror.



Även igår hade vi fikabesök här. Då var min kompis M och hennes båda barn T och H här en sväng. Jag och S bakade kladdmuffins innan de kom och gjorde små bakelser av dem.



Nu i eftermiddag satte vi igång grillen. Det blev grillade kotletter, klyftpotatis och svampsås. Gott gott! Vi poppade även popcorn på grillen - utan lock! Himla roligt tyckte grabbarna. Poppar utan lock är ju inget man gör inne i köket direkt. Men när man är ute spelar det ju inte så stor roll om de flyger iväg en bit.





Vårt påskris blev inte särskilt långlivat. Nej, kattungen har redan upptäckt de skojiga fjädrarna!! Hade jag trott nåt annat??!







Nä, nu ska jag gå ut och njuta av solen en stund till.


Frida jagar bollar.

2 kommentarer:

Åse sa...

Jag åt oxå en Nogger Mint idag. Men att kalla den för Nogger är synd. Själva smaken tyckte jag ändå var god, men jag hade hellre sett att den "vanliga" mjuka nougaten var längst inne, inte sådär knaperhård som det var på denna.

Jag har även testat nya chokladiga-Magnum och den var inte någon höjdare tycker jag. Dyr och mindre än normalt dessutom. Maken tog den andra nya Magnumglassen och jag tror den var lite godare...

Jag är på väg att bli vuxen! sa...

Jag är en riktig glassoman!!! Det verkar som om vi har samma favoritglassar. Mums.

Härliga bilder!
// anna