fredag, februari 06, 2009

GOBOKEN PÅ TURBOSKÅNSKA

Det ringde en försäljare hit som ville sälja nåt Goboken-paket. Men för att bli telefonförsäljare borde det väl vara en förutsättning att kunna prata tydligt så att folk förstår?! Den här tjejen pratade iallafall i turbofart på riktigt bred skånska och läste förmodligen innantill från en text på sin skärm. Jag satt som ett frågetecken.



Jag sa till henne att jag hade svårt att förstå vad hon sa eftersom hon pratade så fort på sin dialekt. Då läste om hon hela texten en gång till. Första meningen gick hyfsat långsamt, men sen gick det nog ännu snabbare än innan för jag förstod fortfarande inte ett ord av vad hon sa.

2 kommentarer:

Marie sa...

Så du sa bara nej tack och lade på? Det hade jag gjort iallafall! =)

Hoppas ni kryar på er snart!

Kram Marie

Anonym sa...

Hahaha underbart.Krma Annika/Lana