fredag, januari 02, 2009

ÅRETS FÖRSTA

Dags för årets första inlägg här i bloggen. Nu är det januari 2009. Känns lite ovant än att skriva det och det känns lite märkligt att 2008 redan är över. Tycker att det nyss började. Samtidigt är det ett år då det hände många grejer i mitt liv. Både bra och dåliga saker... men mest bra och framför allt är det ju de bra grejerna man vill minnas! ;-)

Nyårsafton firade vi hemma hos M, M och A. Hade en trevlig kväll med en massa god mat. Vi åt tunnbröds-snittar med diverse olika fyllningar till förrätt, fläskfilé med kantareller och hasselbackspotatis och sallad till huvudrätt och så chokladmousse till efterrätt. Mmmm, det var hur gott som helst!


M fixar till salladen.


Ingen leksaksbrist! ;-)


Orka vara vaken till det nya året?!


Nej, inte en chans! W sov gott i hårdliften där vi hade bäddat med hans gosiga fårskinn.


Storebror A orkade däremot vara vaken.


Sixten var också med (fast han blev rätt skraj när han träffade deras hund Astro... en stor, vit Samojed... hihi, Sixten trodde nog att han såg ett spöke!)


Mumsig efterrätt!


Runt 12-slaget smällde det raketer lite här och var.

På nyårsdagen var vi hemma hos mina föräldrar och åt Vätterkräftor. De hade ett gäng kvar i frysen sen i somras.


Världens godaste kräftor?!


Sixten tyckte nog att lillhusse smakade väldigt gott runt munnen efter han hade ätit.


Mina föräldrars feta, busiga och totalt orädda kattunge!

Vad kommer hända under detta året tro?! Jag kommer vara föräldraledig året ut, men annars har vi inte så mycket inplanerat. Jo förresten, en sak vet jag och det är att vi får tillökning! ;-) Hihi, nej nej, inte en bebis till... vi har ju redan W... men däremot lilla Frida som flyttar hit i februari. Hon är en valp vars mamma är en Kleiner Münsterländer och hennes pappa är en Flatcoated retriever.


Tre veckor gammal.


Lilla godingen.


Hela syskonskaran.


Sover gott.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tre åh herregud.
Åh herregud så söt han är på tröttisbilden.
Åh herregud så gott med kräftor (har inte ätit sen jag var liten..)
Och ÅH HERREGUD sicken bedårande liten valpknul! Vad är hon för ras??

Anonym sa...

Åh, jag tänkte du var gravid igen där ett tag. ;-) Men, en hundvalp till! :-O Oj, det blir fullt hus, MEN va söt hon är! Jag förstår att ni längtar tills hon flyttar in. :-)

Kramar!

Anonym sa...

God fortsättning....och vilken söt liten valp. Blir ju nästan som en bebis till.

Anonym sa...

Jösses vad hundar det blir sedan. Men det kan väl vara skoj med.. Mysigt, skulle lätt skaffa hund, men tror inte min sambo är så jävla sugen just nu

malinj80 sa...

Ha ha....
Den översta bilden hade ju kunnat kvitta!!!!
Tack för en trevlig kväll!
Tack för hjälpen med bilden också förresten, jag som har försökt så länge med att försöka få bort den. Kram på er o Gott Nytt År!

Fotograferande Maria sa...

Hej! Oj så söt!! Var kläderna nått att ha? Tyckte jag såg en slipover på en bild? Kram Maria

Karin's blogg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Karin's blogg sa...

åååååh..jag blir så sugen på att ha hund!! Jag sakna våra hundar så mycket!! Men tydligen så hjälper det inte så mycket att tjata på pappa!=(