torsdag, januari 15, 2009

GÖRA INGENTING?

Många dagar susar bara förbi utan att det känns som man gjort nåt särskilt. Fullt upp mest hela tiden, men ändå hinner man ingenting. Så idag har jag för skoj skull skrivit ner lite allteftersom vad det är jag gör hela dagarna.

Vaknade 6:45, ammade W, väckte A som skulle till skolan men han mådde inte bra, ringde hans fröken och sa att han blir hemma, bytte blöja på W, telefonen ringde, matade katterna, släppte ut Sixten, tände i pannan, gjorde gröt till W, matade W (vilket även medför mer eller mindre sanering av både kök och W efteråt då han har en tendens att slå till skeden så det flyger gröt överallt eller ta in handen i munnen och gojsa runt gröten ordentligt och därefter gnida sig i ögonen eller nysa så det sprutar gröt över hela mig och halva köket).



Sen fixade jag frukost till mig och A, plockade ur diskmaskinen, röjde upp i köket, bytte på W och satte på honom kläder, W trött, ammade lite tills han somnade, passade på att läsa lite i en bok under tiden, A ville att jag skulle titta på nåt på datorn, telefonen ringde (jobbig telefonförsäljare *suck*), gick ner till pannan igen och fyllde på med mera ved, duschade, plockade ner duschdraperiet som såg ofräsch ut, slängde in det och lite annat i tvättmaskinen, skurade rent W:s badbalja, W vaknar och vi busar lite i sängen.




Därefter fick W sitta en stund i sin gunga medan jag svarade på ett par mail, gick sen och sminkade mig lite (ja, sminka och sminka... lite mascara iallafall *s*), fixade i ordning några Tradera-paket, släppte ut Sixten, gick till affären några minuter för att fixa frimärken och handla några grejer medan A passar W.



Sen var det dags att hämta mat i frysen som är i källaren, värmde W:s "matkuber", matade W, tog själv en clementin under tiden för det kurrade i magen, tittade lite på katten och hunden som lekte på golvet, W bajsade, blöjbyte, tittade ut - snön vräker ner, W är trött, ammade lite och han somnade, fixar klart lunchen till mig och A, äter, hör att W skriker från sin säng, nappen hade åkt ur, han somnade om... ...




Nu har ungefär halva dagen gått och listan med grejer jag "borde" göra har fortfarande inte påbörjats.
- baka tårtbotten
- städa badrummet
- plocka in den rena, torra tvätten
- dammsuga
- torka golven
- göra rent i kattlådan

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trots att du inte på börjat allt på din lista så har du gjort en himla massa annat........
Det låter inte som du haft någon vilo dag precis!
Kram Från Lotta & Cajsa

Anonym sa...

Det finns inget finare än sovande barn. De ser lugna och nöjda ut.
Kram

Mia sa...

Hehe ja skulle man skriva ned allt så som man gör varje dag skulle listan bli ganska lång, trots att man kanske inte gör så många världsförändrande saker. Men du gör förstås lite mer, då du har bebbe som tar upp det mesta av din tid. Håller med Lotta där, du hann med riktigt mycket!

Usch lämnade du Adam med William, va hemskt! ;) Kollade på dr Phil igår och då hade en mamma lämnat sin dotter 4 minuter i bilen (skulle lägga i ett brev eller nåt) och blir anmäld för barnmisshandel! En annan mamma fick 13 års fängelse för att hennes 13 åriga dotter var ENSAM hemma hör och häpna, då hon olyckligtvis blev mördad av nån. Mamma fick skulden...:-( Men sen kom hon ut, oskyldigt dömd...13 år!
Ja kära nån va många svenska föräldrar som skulle spärras in eller anmälas iaf för barnmisshandel för att man lämnar dem ensamma en stund!! Stora barn alltså som klarar det...Hatar USA ibland, denna äckliga dubbelmoral!

För övrigt är ni lika söta som vanligt. Och kul att ni är fyra i familjen igen...;)

KRAM Mia

Anonym sa...

Underbara foton på din söta bebis! Jag tycker du är en verkligt duktig fotograf, av bilderna jag har sett! Vad använder du för utrustning och hur får du till det fina ljuset på babyn? (det ser inte ut som en blixt.)

Lycka till med allt!