lördag, oktober 25, 2008

HELSINGBORG - HELSINGÖR

Idag har vi varit på resande fot hela långa dagen. Åkte hemifrån strax efter fem i morse och kom hem nu ikväll. Vi har åkt ett museitåg från Jönköping ner till Helsingborg och vi tog även en tur över till Helsingör. Det har varit trevligt och en massa god mat har vi ätit. W har varit otroligt smidig att ha med sig. Han är för det mesta på gott humör när han är vaken och skrattar och ler mot de flesta, och han har sovit bort ett antal timmar också.

I Helsingborg fikade vi på Ebbas fik. Det var ett 50-tals-inspirerat café som var himla mysigt! Kan absolut rekommendera kladdkakan vi åt där. Den var precis så kladdig och god som kladdkaka ska vara! Mums!











Underbart väder har vi haft idag och solen har skinit från en klarblå himmel. Tyvärr är det inte riktigt lika härligt väder just nu. Det blåser mer eller mindre storm där ute!

Dags att sova nu. Är sååå trött och det ska bli skönt att få sova! En extra timma får man i natt också. Det är dags för vintertid och att vrida tillbaka klockan en timma.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det ska verkligen bli gott med en timma extra sömn! Det behöver jag. Va mysig resan verkar ha varit!

ankiann sa...

Ser ut som ni haft en mysig resa!

Åse sa...

Åh visst är mitt HBG vackert!! :))
Ebbas fik är supermysigt!

Anki, mamma till 5... sa...

Oj vilken underbar dag ni haft :-)
Själv så tog jag med mig barnen till på promenad här på Söder, Stockholm, men det ärt mer grönt än vad man kan tro :-)
Du, jag skulle gärna kunna lägga till speciella bloggar, som din, på min sida, hur spar jag och får den att synas på min blogg?
*ler* är novis på det här :-)
//Anki

Johanna sa...

Hej Linda! Jag kan bara hålla med dig! Ebbas fik är helt underbart mysigt! Dit måste man bara gå om man besöker Helsingborg. Kul blogg du har! Jag brukar kolla in den, tipsad av min svägerska Emma! En väldigt söt son också förstås// Johanna R

Fotograferande Maria sa...

Hej Låter MYSIGT!!! Säg till en annan gång så hänger vi på :) Kram Maria

Wickans värld sa...

Tänk va´ vacker vår värld är!
Vilken härlig dag!