lördag, augusti 16, 2008

MAMMA MIA!

Bäst att uppdatera bloggen nu så ni inte tror att jag ligger och föder barn... för det gör jag inte ännu! ;-)

I morse så vaknade jag först jättetidigt. Det var väl rentav natt när jag tänker efter. Vår hankatt har ju en tendens att vråla halsen av sig så fort det är nån som löper här hemma, och det var precis vad han gjorde. Fattar inte hur ett så pass litet djur, som en katt trots allt är, kan låta så himla mycket! Men jag lyckades iallafall somna om efter ett par timmar och fick en skön sovmorgon.

Lite senare förmiddagen kom Maria och hennes son J som är 20 mån gammal hit en sväng. De gosade med kattungarna och så fikade vi. Fast tyvärr var det en himla massa getingar som också var fikasugna. Några getingstick fick vi som tur var inte, men J lyckades däremot få rödmyror över hela sig. Aj aj aj!


Kattungarna tycker att det är roligt när man busar med dem.









I eftermiddag har jag och M varit i Jönköping. Först var jag på Mediamarkt och köpte ett nytt objektiv till kameran. Lyckades ju tyvärr pajja mitt för inte så längesen då jag drog hela kameran i golvet! Har verkligen saknat mitt objektiv, så nu blir det nog lite fler foton tagna här igen. Efter det så gick vi på bio och såg Mamma Mia. Den var jättebra, så vill ni se en härlig film som har det mesta så gå och se den!! :-)



Nu ikväll har vi käkat kräftor hemma hos mina föräldrar. Vätterkräftor! Mmmm... hur goda som helst!!



Nåt annat gott som jag stekte upp tidigare idag var dessa kantereller som vi var ute och plockade igår. Synd bara att det blir så himla lite svamp kvar när man stekt dem.

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Men GUD en sån sötnos!! Tack för fikat :) Kram / MAria

Anonym sa...

Mamma Mia är så himla bra tycker jag med. Jösses ja nu närmar det sig med bebis för dig, vad spännande.
Kräftor är så gott, men det är bara jag som är sugen på att äta här hemma, det är synd.