torsdag, mars 06, 2008

VAKNADE FÖRE VÄCKARKLOCKAN

I morse vaknade jag ca 1½ timma före väckarklockan ringde och kände mig otroligt nog utvilad. Såg annars fram emot att kunna sova lite längre idag eftersom sonen var ledig från skolan och vi behövde inte passa hans buss. Men det är ju så typiskt. I morgon lär det inte heller bli sovmorgon för då ska jag på kurs på morgonen.

Fick iallafall lite gjort i morse. Istället för att kliva ur sängen började jag dagen med att läsa i min kurslitteratur. Har ju några sidor som ska plöjas igenom och hann en liten bit iallafall.

När jag kom hem från jobbet i eftermiddags ringde telefonen. Det var en familj som bor ett par mil härifrån som gick i Maine coon-tankar och hade läst på en del om rasen och så. Så de undrade om de fick komma hit och kika på katterna. Självklart fick de det! Jag tror inte de blev mindre sugna på en efter besöket. Alla katterna gjorde sitt bästa för att charma dem. Eller ja, de var väl egentligen som de brukar vara... supersociala och vill vara med hela tiden! Så de ville nog gärna tinga lilla Daisy om hon är ledig. Vet det först efter helgen eftersom det är en annan som eventuellt också ville tinga henne. Längtar INTE tills den här kullen flyttar. De är så otroligt härliga och mysiga att jag skulle kunna låta alla tre bo kvar här! ;-)

Katterna har haft ännu mer besök här idag. Hade med mig barn hem från jobbet i eftermiddags som varit här och gosat med dem. Besök som var uppskattat av såväl barnen och kattungarna skulle jag tro!





3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, den sista bilden var urmysig, känner riktig hur det killar i ørat :) !

((Kramar))

Linda sa...

Hihi ja det killade säkert till av de kittliga små morrhåren! ;-) Detta är bara en liten del av själva orginalbilden... och ser man hela ansiktet med ögonen och leendet så ser man att det bara utstrålar lycka över att få gosa med den lilla kattungen!

kram Linda

Fotograferande Maria sa...

Hej! Oj vad jobbigt att du inte kunde sova mer...men kanske sover du bättre i morn. JAg ska va i skolan i morn...öppet hus. Ni ska inte komma och titta? Me and I den 27/3 kl 18:30!!! Kan du? kram