Idag har jag hunnit med två turer in till stan. Inga nöjesresor någon av dem! :-(
Först var jag på Ryhov hos ögonläkaren. Hade fått en remiss dit för att kolla min syn och fick veta att jag skelar både inåt och på höjden och har brytningsfel på ena ögat. Så nu ska jag ha glasögon när jag läser. Fick droppar i ögonen när jag var där för att ögonmusklerna skulle slappna av. Kan säga att det var skapligt obehagligt att se så pass suddigt. Kunde i stort sett inte se något alls på nära håll utan kände mig som en gammal tant. På långt håll gick det lite bättre, så jag kunde köra hem. Men det var jobbigt med bilarnas lampor och allt ljus, för mina pupiller är utvidgade till max så jag ser mer eller mindre drogad ut.
Sen kom jag hem. Grejade lite här hemma. Märkte att ena kattungen (Tiger Lily) försökte kräkas, men det kom ingenting. Fast jag tänkte inte så mycket mer på det för det händer ju ibland att de kräks utan att det är nån fara. Men något var det, för nu ikväll hittade jag kattungen sovande på golvet i en väldigt konstig sovställning. Jag lyfte upp henne och kände att hon var alldeles slapp och jag fick ingen kontakt med henne. Trodde först hon hade dött, men sen öppnade hon långsamt ögonen och tittade på mig några sekunder. Jag la ner henne och hon sjönk ihop igen som en trasa. Så jag ringde veterinären och fick en del tips från honom, främst att hålla henne varm (hennes kroppstemp visade sig bara vara 35.4 grader) och att försöka få i henne vätska.
Tyvärr blev hon bara sämre och sämre så jag har for in till djursjukhuset med henne och hon är kvar där nu. De ska ta prover på henne för att se om de kan komma på vad som är fel med henne och hon får dropp för hon var lite uttorkad. Var så jobbigt att se henne helt utslagen på veterinärens bord och utan att göra minsta lilla motstånd när de stack henne. Lär ju inte bli en billig historia det här eftersom förmodligen ingen av alla försäkringar jag har täcker det när hon är så pass liten. Ibland undrar jag nästan varför man har försäkringar. Kanske bättre att sätta undan samma summa på ett särskilt konto istället? När man har många katter så kostar det flera tusen om året bara att ha dem försäkrade.
Att köra i mörker med ögon som fortfarande var påverkade av de där dropparna var ingen höjdare. Kan säga att hela Jönköping fick stjärnglans! Varje lampa fick nämligen MASSOR med strålar runt sig när jag tittade.
Håll nu alla tummar som finns för att Tiger Lily klarar natten och att hon blir frisk igen!
5 kommentarer:
Håller tummarna!
Massa kramar!
Magdalena
Å så jobbigt för er. Jag hoppas innerligt att lilltösen klarar sig. *håller tummarna*
Vad har hänt med dina ögon Linda? Låter inget vidare ju. :(
Åh lilla kissen då... blev nästan tårögd när du berättade. Snyft! Håller alla tummar och tår att det ska gå bra. Berätta sedan när du vet.
Stor kram
Men lilla kissen, hoppas att hon kommer sig på benen igen!!!
Hoppas att du blir nøjd med nya glasøgon! Verkar inte vara någon højdare att få sådana där droppar...
((Kramar))
Hej Linda! Oj vad tråkigt. Hur är det nu??? TRIST att försäkring INTE täcker när det behövs. Tiger Lily är väl bokad? Kram / Maria
Skicka en kommentar